Club5*
0
0,00 LEI
Losd fsdf sd
Nu ai nici un produs in cos.

15 sfaturi pentru calmarea durerilor de stomac

Durerile în partea superioară a abdomenului sau în partea inferioară a pieptului, care pot fi însoțite de flatulență, arsuri la stomac, greață, senzația de „greutate” după masă, sunt de multe ori simptome ale unei probleme stomacale. Evident, primul pas pe care îl ai de făcut în acest caz este să consulți un medic: ai putea avea reflux gastro-esofagian, meteorism, gastrită sau o simplă indigestie. Dacă ai diagnosticat deja problema și îți dorești ca, pe lângă eventuala medicație, să aplici câteva metode eficiente pentru calmarea durerilor, ți-am pregătit o listă cu sfaturi utile. Descoperă în continuare atât detalii ce țin de alimentație și stil de viață, cât și indicații legate de saltelele de pat și pernele de dormit bune pentru a te scăpa de dureri.

Dormi pe o pernă ergonomică și ai grijă la poziția corpului

Se spune că un somn bun te vindecă de orice, însă pentru asta trebuie să te asiguri că dormi într-o poziție corectă, care nu favorizează agravarea durerilor. Încearcă să eviți dormitul pe burtă sau pe partea dreaptă, pentru a nu exercita presiune asupra stomacului. Este de preferat să dormi pe partea stângă sau pe spate, cu capul ușor ridicat, aceste poziții reducând problemele cauzate de refluxul gastro-esofagian. Folosește o pernă ergonomică și alege de preferat una cu înălțime reglabilă, astfel încât capul tău să stea puțin mai sus decât restul corpului.

Nu mânca înainte de culcare și evită mesele prea consistente

Pentru a avea un somn liniștit, este recomandat să consumi masa de seară cu cel puțin două ore înainte de culcare. În acest fel, îi vei permite organismului tău să realizeze procesul digestiv fără probleme, te vei odihni mai bine și vei evita gazele, durerile de stomac și arsurile gastrice. De asemenea, este recomandat să nu mănânci stând lungit în pat sau pe canapea și să faci câteva mișcări ușoare după masă, pentru ca stomacul să poată digera mâncarea. Din punct de vedere al cantității de mâncare, optează pentru mese echilibrate și nu supraîncărca stomacul.

Încearcă să reduci nivelul de stres

Anxietatea și stresul îți pot afecta sistemul digestiv mai mult decât crezi. De la reflux gastro-esofagian până la gastrită, afecțiunile pe care le-ai putea dezvolta în timp pe fondul stresului sunt multiple. Iată câteva trucuri ușor de aplicat pentru a reduce stresul: nu lucra prea des peste program, instalează-ți o aplicație de meditație sau înscrie-te la cursuri de yoga, plimbă-te în natură, dedică-ți timp pentru hobby-uri, fă o baie călduță înainte de culcare, ascultă muzică relaxantă și dormi pe o saltea cu memorie, care se mulează pe forma corpului tău și e perfectă pentru un somn odihnitor. Află și ce se întâmplă dacă nu dormi destul.

Evită sportul solicitant înainte și după masă

Mișcarea este indicată pentru a te menține în formă, însă e de preferat să nu îți organizezi mesele în preajma orelor de sport. Dacă abia ai mâncat, nu pleca să alergi sau să exersezi la sală imediat după, ci rezumă-te la câțiva pași prin casă sau prin cartier. De asemenea, dacă suferi de reflux gastro-esofagian sau de hernie gastrică, evită să ridici greutăți sau să faci exerciții care solicită zona abdominală.

Poartă haine lejere, inclusiv când vine vorba de pijamale

Hainele prea strânse pe corp îți vor provoca dureri de stomac dacă ai deja balonări sau te confrunți cu hernie sau boală de reflux. Îmbracă-te lejer, iar înainte de culcare asigură-te că pijamaua nu este prea strâmtă, mai ales în dreptul stomacului. O pijama lejeră, o saltea fermă și un set de perne de calitate vor face minuni atât pentru somnul tău, cât și pentru sănătatea stomacului.

Dormi pe perne și saltele hipoalergenice

Atunci când ai probleme ale aparatului respirator și tinzi să tușești foarte des, stomacul tău poate fi în timp afectat. Refluxul gastroesofagian este de multe ori însoțit de o hernie hiatală, care se poate produce sau agrava inclusiv de la tusea persistentă. Alege saltele de pat de calitate, care îți păstrează o poziție corectă a corpului și te apără de acarieni și bacterii. Completează setul de pat cu perne de dormit bune și pilote potrivite anotimpului.

Ai grijă la ce mănânci și nu îți irita stomacul

Bolile de stomac presupun de cele mai multe ori și un regim alimentar adecvat. Renunță la prăjeli, grăsimi și alimente care produc aciditate - aici intră chiar și o serie de fructe și legume, precum roșiile, citricele, ardeiul, ceapa sau usturoiul. Testează diferite alimente și observă ce îți face bine și ce nu. Condimentele precum piperul sau boiaua nu sunt recomandate.

Renunță la cafea, ceai verde și negru și sucuri carbogazoase

Oricât de mult ți-ar plăcea să savurezi o cafea fierbinte sau un ceai negru, e bine să știi că băuturile ce conțin cofeină îți afectează stomacul. Sucurile carbogazoase nu sunt nici ele indicate. Prepară-ți mai degrabă un ceai de fructe - ceaiul de tei sau cel de mușețel au proprietăți antiinflamatoare - și consumă-le în tihnă, apoi bucură-te de un somn odihnitor pe salteaua ta cu memorie de la Dormeo. 

Verifică-ți eventualele intoleranțe

De multe ori, durerile de stomac includ o intoleranță alimentară, precum cea la gluten sau la lactoză. Este bine să afli dacă suferi de vreuna dintre aceste sensibilități - sau chiar de ambele - pentru a scoate din alimentație produsele care îți fac rău. Există variante la fel de gustoase și mult mai sănătoase pentru persoanele cu intoleranțe.

Pune comprese calde pe abdomen

Unele dureri de stomac pot fi alinate cu comprese calde, puse în dreptul stomacului. Îți recomandăm însă să folosești această metodă dacă știi deja despre ce durere este vorba și ai un diagnostic pus de medic. Există și afecțiuni de stomac în care căldura nu este indicată. 

Nu neglija programul zilnic de somn și mâncare

O viață bine organizată contribuie la sănătatea întregului organism, inclusiv a stomacului. Stabilește-ți ore fixe de masă și de somn și fă-ți o rutină pe care să ți-o păstrezi pe termen lung. Dormi pe perne de calitate și pe o saltea cu memorie, pentru a te bucura de o odihnă profundă și benefică, din care să te trezești complet refăcut. Dacă simți că nu te odihnești bine oricât ai încerca, iată 14 sfaturi pentru un somn bun.

Evită consumul de alcool și fumatul

Aceste două obiceiuri îți pot afecta întregul organism, așa că dacă reușești să le reduci sau chiar să le înlături, vei observa efecte pozitive, inclusiv asupra stomacului. În plus, vei vedea că dacă nu mai consumi alcool înainte de culcare, vei avea un somn mult mai odihnitor și mai puțin agitat.

Monitorizează-ți greutatea corporală

Dacă suferi de probleme stomacale, precum hernia gastrică, este bine să îți menții o greutate echilibrată și să eviți variațiile prea mari în ceea ce privește numărul de kilograme. De exemplu, atunci când crești în greutate într-o perioadă prea scurtă, diafragma ta este solicitată, cauzând rupturi între stomac și esofag.

Rezervă-ți câteva ore pentru odihnă, mănâncă ușor și hidratează-te

De cele mai multe ori, dacă nu te confrunți cu o boală cronică de stomac sau cu o urgență care se rezolvă exclusiv prin medic, poți controla durerile de stomac luând o pauză de la activitățile uzuale și petrecând câteva ore în pat, cu capul ușor ridicat pe o pernă ergonomică, așa cum îți spuneam mai sus. Citește o carte sau vizionează un film relaxant, mănâncă doar lucruri ușoare - brânză slabă, morcov fiert, carne slabă de pui, friptă sau fiartă - și hidratează-te cu apă la temperatura camerei.