Club5*
0
0,00 LEI
Losd fsdf sd
Nu ai nici un produs in cos.

14 sfaturi pentru un somn bun

Ai dormit prost noaptea trecută? Te-ai răsucit în pat și nu ai putut adormi? Sau ai dormit, dar te-ai trezit fără  te simți deloc odihnită dimineața? Un somn bun este rezultatul pregătirilor adecvate.

Iată cele 14 sfaturi prin care somnul tău se va îmbunătăți.

 

1. Respectă programul!

Indiferent de cum dormi, încearcă  te trezești la aceeași oră în fiecare zi. Dacă vrei recuperezi somnul pierdut în weekend, nu vei reuși decât  te trezești mult mai greu luni dimineața.

De asemenea, mergi la culcare la aceeași oră seara.

2. Expune-te la soare

Pentru a împiedica tulburarea bioritmului tău, ai nevoie te expui luminii soarelui cel puțin 2 ore pe zi, conform ultimelor studiil, care au demonstrat că mulți oameni nu reușesc acest lucru. De aceea, îți recomandăm o plimbare de o oră prin soare, în fiecare zi.

3. Fă exerciții!

Nu se recomandă exercițiile fizice înainte de culcare. Însă dacă le faci puțin mai devreme, te va cuprinde o oboseală plăcută. Iar astfel, fazele somnului vor fi mai lungi și mai profunde – se recomandă exerciții regulat sau de cel puțin trei ori pe săptămână.

4. Nu mânca la ore tarzii

Pentru a asigura digestia înainte de culcare, ia cina cel târziu la șase jumătate seara. Astfel vei evita arsurile din timpul nopții.

5. Fă o baie fierbinte

O baie fierbinte și relaxantă înainte de a te pune în pat va crește temperatura corpului și apoi o va scădea, acesta fiind un semn biologic al somnului.

6. Dezvoltă o rutină

În fiecare seară, înainte de a merge la culcare, urmează o anumită rutină și vei adormi mai repede. Încearcă să asculți muzică, să citești...

7. Pune-te în pat la timp

Organismul uman este programat să se odihnească între ora 22 și ora 6. Încearcă să te trezești cu câteva minute mai devreme în fiecare zi. Seara vei adormi mai repede.

8. Nu consuma multe lichide seara

Pentru a evita  te trezești noaptea mergi la toaletă, nu bea nimic cu aproximativ două ore înainte de a te pune înpat. Trezitul noaptea alungă somnul și nu vei mai dormi la fel de bine.

9. Evită nicotina

Tabacul este periculos pentru sănătate din mai multe puncte de vedere. Efectul stimulant al nicotinei conduce, de asemenea, la insomnie. Daca nu poți renunța la fumat, fumează ultima țigară cu cel puțin două ore înainte de culcare.

10. Ia-ți mănuși și sosete

Astfel, venele mâinilor și picioarelor se vor dilata, ceea ce te va ajuta să adormi. Sângele circulă prin venele dilatate pe sub piele și se răcește. Revenind apoi la organele interne, scade temperatura corpului, iar tu vei adormi mai ușor.

11. Temperaturile joase favorizează somnul

Pentru a nu-ți fi frig, acoperă-te cu o pătură, dar menține o temperatură joasă în camera în care dormi.

12. Nu te răsuci în pat

Poate părea amuzant, dar cercetările au demonstrat că somnul tău va fi mai puțin odihnitor dacă te răsucești mult în pat. Dacă nu poți adormi, trezește-te și citește o carte sau ascultă muzica de relaxare.

13. Folosește valeriană

Este o plantă ale cărei efecte sunt testate, care te ajută să adormi mai repede și îmbunătățește somnul. Cumpăra un extract de valeriană și urmeazp instrucțiunile de utilizare. Folosește picăturile cu 30-45 de minute înainte de a merge la culcare, dar nu simultan cu alte sedative.

14. Încearcă să nu rămâi treaz

În loc să te sucești în pat, să te uiți la ceas și să încerci să adormi, cum faci în mod normal, mai bine concentrează-te cu ochii deschiși să nu rămâi treaz. Ochii ți se vor închide imediat și vei adormi.